Dlouho jsem hrál DotA, ale v poslední době jsem přešel na League of Legends. Pro toho kdo neví o co jde - jedná se o Multiplayer online battle arena (MOBA) typ hry. Konkrétně jde ovládání hrdiny a dobíjení nepřátelské báze, přičemž se hraje v týmech většinou 5v5. League of Legends je v zásadě klon doty. Je to jedna z prvních MOBA her po té co DotA nabrala popularitu. League of Legends bylo navržené spolupracovníky Icefroga - Steve "Guinsoo" Feakem a Steve "Pendragon" Mesconem, takže LoL mají s dotou společného opravdu hodně.
Kdybych měl herní styl LoL s Dotou srovnat, tak musím hned zmínit rozdíl v akčnosti. Nemůžu říci, že Dota není akční, ale pokud to člověk nehraje na pro úrovni, tak zvlášť na začátku je LoL o dost akčnější. V Dotě se člověk zabývá až moc často jinými věcmi než zabíjením hrdinů, např. denyováním a blokováním creepů a tak podobně. Pokud to není troll lajna, tak se v zásadě čeká na lvl 6, kdy se může něco dělat. Zatímco v League of legends se častěji ganguje i na nízkých levelech. A i když není gang, tak nízká cena kouzel a vyšší regen many umožňují hodně akční a útočný styl hraní a zabíjí se často i ještě než vyjde první vlna creepů.
League of Legends přinesly oproti dotě spoustu zajímavých věcí. Jednou z nich je křoví. Což je rákosí roztroušené po mapě. Když do něj hrdina vejde tak je neviditelný pro všechny kdo nejsou v křoví (pokud samozřejmě neútočí). Další vymoženost je, že některé z neutrálních creepů v lese dávají tomu kdo je zabije buffy. Konkrétně jsou pro každou stranu k dispozici blue buff a red buff. Blue dává regeneraci many a snížení cooldownů schopností a red dává damage over time on hit a lifesteal. Oboje poměrně silné, což v praxi podporuje, aby se hráči o buffy na své straně starali a pravidelně je creepovali.
League of Legends nabízí matchmaking systém, který hráči přiřazuje oponenty (a pokud je třeba i spoluhráče) zhruba jeho úrovně. Samozřejmostí je možnost vytvořit tým z kamarádů, v tom případě se vám matchmaking system snaží přihodit jako protihráče podobný předdefinovaný tým. Hráč postupně získává za odehrané hry úrovně a od levelu třicet se mu otevřou rankované hry. Ty poskytují jakoby vyší úroveň skillu a dostává se za ně zvláštní ranking hodnocení ve stylu (ELO).
Kromě zkušenosti dostává hráč za odehrané hry takzvané IP. Za IP si hráč může odemykat nové hrdiny a runy. Runy slouží jako pasivní vylepšení hrdiny. Jsou 4 druhy run a každý hráč lvl 30 může mít daný počet run, které mu pomáhají ve hře.
Podle mě výborná věc oproti Dotě je, že si hráči musí pořídit hrdiny, než je můžou hrát. To zabraňuje tomu, aby nováček hrál pokaždé jiného hrdinu a po deseti hrách hru odinstaloval, protože ho pokaždé pawní. Ve hře nejsou žádní příliš overpowered hrdinové. Jen hrdinové za které je to lehké a hrdinové za které je třeba se to učit déle. To, že je hráč zezačátku limitován při výběru hrdiny ho nutí se pár hrdinů opravdu naučit. Vždy je ve hře k dispozici 8 free hrdinů. Jací to jsou se mění každý týden a to zaručuje, že je furt nějaký nový za kterého zkoušet.
▲